Deklaracja dostępnościOŚWIADCZENIE W SPRAWIE DOSTĘPNOŚCIMiejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Żninie zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami USTAWY z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848 z późn. zm.). Oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do strony internetowej mops-znin.pl .
Status pod względem zgodności:
Treści niedostępne: Treści wymienione poniżej są niedostępne z następujących powodów:
Przygotowanie oświadczenia w sprawie dostępności Niniejsze oświadczenie sporządzono dnia: 2020-03-27 Metoda przygotowania oświadczenia: Deklarację sporządzono na podstawie samooceny przeprowadzonej przez podmiot publiczny. Oświadczenie zostało ostatnio poddane przeglądowi w dniu: 2024-03-26
Informacje zwrotne i dane kontaktowe Opis (wraz z odnośnikiem) mechanizmu informacji zwrotnej, który ma być stosowany do zgłaszania organowi sektora publicznego wszelkich nieprawidłowości w zakresie zgodności oraz występowania o informacje i treści wyłączone z zakresu dyrektywy: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt. Kontaktować można się dzwoniąc na numer telefonu 789 869 112 lub wysyłając e-mail na adres: informatyk@mops.gminaznin.pl. Tą samą drogą można składać wnioski o udostępnienie informacji niedostępnej oraz składać skargi na brak zapewnienia dostępności. Dane kontaktowe odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej: Łukasz Piotrowski Adres e-mail podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej: informatyk@mops.gminaznin.pl Numer telefonu odpowiednich podmiotów/jednostek/osób (stosownie do przypadku) odpowiedzialnych za dostępność i rozpatrywanie wniosków przesłanych za pośrednictwem mechanizmu informacji zwrotnej: 52 303 29 10
Postępowanie odwoławcze Opis (wraz z odnośnikiem) postępowania odwoławczego w przypadku niezadowalającej odpowiedzi na powiadomienie lub wniosek przesłany zgodnie z art. 7 ust. 1 lit. b) dyrektywy: Dane kontaktowe właściwego organu odpowiedzialnego za postępowanie odwoławcze: Inne informacje, określone w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 2 Data publikacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej: 2013-02-04 Data ostatniej aktualizacji strony internetowej lub aplikacji mobilnej, po dokonaniu istotnej zmiany jej zawartości, polegającej w szczególności na zmianie wyglądu lub struktury prezentowanych informacji lub zmianie sposobu publikowania informacji: 2020-02-04 Informacje na temat utworzonych na stronie internetowej lub w aplikacji mobilnej skrótów klawiszowych służących przemieszczaniu się po elementach strony internetowej lub aplikacji mobilnej i uruchamianiu dostępnych na nich funkcji: Link do deklaracji dostępności aplikacji mobilnej, w przypadku posiadania przez podmiot publiczny aplikacji mobilnej: Informacja o możliwości powiadomienia podmiotu publicznego o braku dostępności cyfrowej: W przypadku problemów z dostępnością strony internetowej prosimy o kontakt pod adresem poczty elektronicznej: informatyk@mops.gminaznin.pl Link do strony internetowej Rzecznika Praw Obywatelskich: https://www.rpo.gov.pl
Dostępność architektoniczna: Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Żninie, ul. 700-lecia 36, 88-400 Żnin. Do budynku prowadzi 1 wejście główne od ulicy 700-lecia oraz od podwórza wejście do Punktu Interwencji Kryzysowej (PIK). Nad wejściem głównym jak i wejściem do PIK nie ma głośników systemu naprowadzającego dźwiękowo osoby niewidome i słabowidzące. Obydwa wejście nie są zabezpieczone bramkami. Po wejściu do budynku głównego przy schodach znajduje się winda dla wózków. Aby z niej skorzystać należy wezwać pracownika Ośrodka poprzez użycie domofonu. W budynku nie ma windy. Po prawej stronie wejścia do budynku PIK znajduje się winda, którą można dojechać na parter jak i piętro pierwsze. Wejście do windy jest otwarte w godzinach pracy Ośrodka. W budynku głównym dla osób na wózkach dostępny jest korytarz i pomieszczenia na parterze. W budynku głównym nie ma toalet przystosowanych dla osób niepełnosprawnych. Toalety takie znajdują się natomiast w budynku PIK. Do obydwu budynków i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem. W obydwu budynkach nie ma pętli indukcyjnych. W obydwu budynkach nie ma oznaczeń w alfabecie brajla ani oznaczeń kontrastowych lub w druku powiększonym dla osób niewidomych i słabowidzących. Nieopodal budynków znajduje się parking z wyznaczonym 1 miejscem parkingowym dla osób niepełnosprawnych. Brak możliwości skorzystania z tłumacza języka migowego na miejscu lub online. Elementy dodatkowe deklaracji, wskazane w Dz. U. 2019 poz. 848 - art. 10. 5, 6. Aplikacje mobilne: Adres elektroniczny, pod którym możliwe jest pobranie i zainstalowanie danej aplikacji mobilnej: Pozostałe informacje: Wyjaśnienie dotyczące zobowiązania organu sektora publicznego w zakresie dostępności cyfrowej, na przykład: Wszelkie inne treści uznane za stosowne: | ||
Wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowejZgodnie z art. 18 ust. 1 ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 848) każdy ma prawo wystąpić do podmiotu publicznego z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej albo o jego udostępnienie za pomocą alternatywnego sposobu dostępu. Żądanie powinno zawierać:
Podmiot publiczny realizuje żądanie zapewnienia dostępności strony internetowej, aplikacji mobilnej lub elementu strony internetowej bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w terminie 7 dni od dnia wystąpienia z żądaniem. Jeśli zapewnienie dostępności cyfrowej nie może nastąpić w ww. terminie, podmiot powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach opóźnienia oraz terminie w jakim zapewni dostępność, jednak termin nie może być dłuższy niż 2 miesiące od dnia wystąpienia z żądaniem. Podmiot publiczny odmawia zapewnienia dostępności cyfrowej jeśli będzie to mogło naruszyć integralność lub wiarygodność przekazywanych informacji. Jeśli podmiot publiczny nie jest w stanie zapewnić dostępności, powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach zaistniałej sytuacji i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu. W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanej w żądaniu, albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu - osoba zgłaszająca żądanie ma prawo złożyć do podmiotu publicznego skargi. Do rozpatrywania skargi w sprawach zapewnienia dostępności cyfrowej stosuje się przepisy ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. - Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735).
Wniosek o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnejKażdy, bez konieczności wykazania interesu prawnego lub faktycznego, ma prawo poinformować podmiot publiczny o braku dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej. Zgodnie z art. 30 ust. 1 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami (Dz. U. z 2020 r. poz. 1062) osoba ze szczególnymi potrzebami lub jej przedstawiciel ustawowy, po wykazaniu interesu faktycznego, ma prawo wystąpić z wnioskiem o zapewnienie dostępności architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej. Wniosek o zapewnienie dostępności powinien zawierać:
Podmiot publiczny realizuje zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku bez zbędnej zwłoki nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku. Jeżeli dotrzymanie tego terminu nie jest możliwe, podmiot powiadamia wnioskodawcę o przyczynach opóźnienia i wskazuje nowy termin nie dłuższy niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku o zapewnienie dostępności. Gdy zapewnienie dostępności w zakresie określonym we wniosku o zapewnienie dostępności jest niemożliwe lub znacznie utrudnione, podmiot publiczny niezwłocznie zawiadamia wnioskodawcę o braku możliwości zapewnienia dostępności i zapewnia dostęp alternatywny. W przypadku niezapewnienia dostępności, wnioskodawcy służy prawo złożenia skargi na brak dostępności. Skargę wnosi się do Prezesa Zarządu PFRON, w terminie 30 dni, zgodnie z zapisami art. 32 ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami.
Wnioski o zapewnienie dostępności ( cyfrowej / architektonicznej lub informacyjno - komunikacyjnej ) można składać:
| ||
Witryna www.mops-znin.pl jest dostępna !
Z przyjemnością informujemy, iż nasza witryna internetowa przeszła pomyślnie audyt przeprowadzony przez Stowarzyszenie Przyjaciół Integracji w 2014 roku, który wykazał brak barier na naszej stronie oraz brak błędów w dostępności, co oznacza, że bez problemów mogą z niej korzystać osoby niepełnosprawne o różnym stopniu i różnych rodzajach niepełnosprawności. Tym samym udokumentowana została zgodność naszej witryny z wymogami WCAG 2.0 (Web Content Accessibility Guidelines 2.0), do wprowadzenia której jesteśmy zobligowani przez Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 kwietnia 2012 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych. Zgodnie z tym rozporządzeniem wszystkie instytucje publiczne mają obowiązek dostosować swoje serwisy internetowe do potrzeb osób niepełnosprawnych, do połowy 2015 roku.
Za pomoc oraz wsparcie dziękujemy realizatorom projektu "Dostępne Strony" www.dostepnestrony.pl:
| ||